۱۳۹۹ تیر ۷, شنبه

طبری؛ وحشت خامنه ای از برملا شدن گندابه فساد


خامنه‌ای امروز در یک ارتباط تصویری با سران قوه قضاییه گفت: در رابطه با فساد در قضاییه، مردم از پیگیری فساد خوشحال می‌شوند. ویروس فساد مانند ویروس کرونا است. تنها فرق آن این است که ویروس کرونا با شستن دست از بین می‌رود، اما ویروس فساد با قطع دست از بین می‌رود.

خامنه‌ای در ادامه با ابراز نگرانی از برخی افشاگری ها در حاشیه دادگاه طبری و رسیدن گندابه فساد قضاییه به بیت ولایت گفت: جوانان مواظب باشد به ‌مسئولان پیشین قضاییه در جریان مبارزه با فساد تعدی نشود که دست مایهٔ معاندین نظام باشد. مبارزه با فساد از دوران آملی لاریجانی شروع شد و ایشان نباید خارج از گردونهٔ مبارزه با فساد در نظر گرفته شوند.

مشاور لاریجانی برای چه کار‌هایی رشوه می ‌گرفت؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اکبر طبری یا همان هزاردستان طی مدت ۲۰ سال در قوه قضاییه برای انجام فساد‌های خود رشوه‌های بسیاری را از متهمان مختلف دریافت کرد. این معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه میلیارد‌ها تومان رشوه در کنار هزاران متر زمین از همدستان خود دریافت کرد و فقط از حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده مبلغ هشت میلیارد تومان پول گرفته است پولی در قالب رشوه که طبری می‌گوید دوستانه و به او اعطا شده و اگر می‌خواست ۸۰۰ میلیارد هم به او می‌دادند.

مطابق با کیفرخواست طبری سر دسته یک شبکه چند نفری ارتشاء را برعهده داشته و چندین میلیارد تومان پول و هزاران قطعه زمین را گرفته است.علاوه بر نجفی، طبری از سایر متهمان این پرونده هم رشوه‌های بسیاری دریافت کرده و برای مثال مصطفی نیازآذری متهم ردیف پنجم پرونده فساد اقتصادی طبری، برای رهایی از دست قانون چندین هزار متر زمین و یک ویلای لاکچری به او داده است.

پرداخت رشوه برای فرار از دست قانون
نیازآذری که سال ۹۰ به عنوان متهم فساد اقتصادی دستگیر شده بود برای رهایی خود از بند قانون پنج قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر به عنوان رشوه به طبری داد.نیازآذری حتی هزینه ساخت ویلا را هم برای طبری پرداخت کرده بود و بر اساس شنیده‌ها از طریق این روش‌ها توانسته بود حکم برائتش را بگیرد.علاوه بر این رشوه، طبری در ازای انجام هر کار از متهمان پول‌های هنگفتی می‌گرفت البته شیوه کار طبری دریافت زمین و املاک بوده است.دریافت پنج قطعه زمین در بابلسر، زمین ۳ هزار متری در کریمخان، زمین هزار و ۶۵۷ متری در لواسان و یک دستگاه آپارتمان ۱۰۸ متری در مجتمع سانا از جمله دیگر رشوه‌های طبری بوده است.طبری ضمن دریافت رشوه‌های متعدد در پرونده مفسدان اقتصادی اعمال نفوذ کرده و این اعمال نفوذ با دریافت رشوه در پرونده‌ها همراه بوده است.طبری همچنین از رسول دانیال زاده متهم ردیف چهارم پرونده یک دستگاه آپارتمان لاکچری در یکی از برج‌های تهران دریافت کرده بود و مشخص نیست که رشوه‌های او برای چه بوده است.

دریافت رشوه‌هایی کلان برای کوچکترین اعمال نفوذها
نکته حائز اهمیت آن است که طبری حتی برای کوچکترین اعمال نفوذ‌های خود در پرونده‌های متعدد هم رشوه گرفته است.تاکنون پنج جلسه رسیدگی به پرونده طبری گذشته است و علاوه بر متهم ردیف اول پرونده و فرهاد مشایخ متهم ردیف سوم پرونده متهمان دیگر هنوز دفاعیات خود را انجام نداده‌اند و مشخص نیست که آنها درباره رشوه‌های طبری چه خواهند گفت.این پرونده ۲۲ متهم دارد که چهار متهم آن متواری هستند و یک نفر هم فوت کرده است، اما هنوز ۱۵ متهم دیگر دفاعیات خود را انجام نداده‌اند و مشخص نیست که طبری برای اعمال نفوذ خود در پرونده‌های دیگر چقدر رشوه دریافت کرده است.البته این پرونده ۲۲ متهم دارد که در این میان گفته می شود منصوری فوت کرده و ۴ نفر دیگر متواری هستند؛ حال باید منتظر بمانیم تا ۱۵ نفر دیگر دفاعیات خود را ارائه دهند و مشخص شود طبری برای چه رشوه گرفته است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران

زمینه چینی قوه قضائیه رئیسی برای اعدام طبری؟

محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه گفته: کسانی که مسئولیتی در حکومت دارند در صورت تخلف باید به اشد وجه مجازات شوند.

اژه ای که در یک برنامه تلوزیونی شرکت کرده بود، گفت: در رده‌ها و مسئولیت‌ها و جایگاه‌های مختلف اجتماعی اگر کسی حقی را زیر پا بگذارد به مال مردم دست‌درازی کند، نظام و قوه قضاییه بدون هیچ ملاحظه‌ای با او برخورد می‌کنند.

وی افزود: این رویه از اول این طور بوده و الان با شتاب بیشتری ادامه دارد.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه به نقل از اژه ای نوشته است: کسانی که مسئولیتی در حکومت دارند اگر تخلفی کردند باید آن‌ها را به اشد وجه مجازات کرد. در مورد عاملین اصلی بروز فساد که به جمع کثیری از مردم خسارت زده، نباید اغماض کرد.

همزمان سرکردگان سپاه پاسداران از عملکرد رئیسی در “مبارزه با فساد” تقدیر کرده اند. پاسدارسلامی، سرکرده سپاه پاسداران در پیام خود به رئیسی گفته: سپاه آماده همکاری همه‌جانبه با قوه‌ قضائیه در برخورد با مجرمان است.

رئیسی هم در پاسخ به آنها گفت: اینگونه نیست که تصور شود فساد همه جا را فراگرفته است.

در همین حال به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ کانال نوجوان از کانال‌های وابسته به دفتر خامنه‌ای بخشی از بیانات او در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند فساد همه را فراگرفته، منتشر کرد:

اظهارات خامنه ای: …در نظام اسلامی یک نفر هم نباید فاسد باشد؛ اما آنچه وجود دارد، مثلا ده فاسد است، نه ده هزار فاسد؛ خب این‌ها خیلی تفاوت دارد؛ این را توجه داشته باشید. بعضی ها در حرف زدن، در نوشتن، حالا که دیگر فضای مجازی هم هست، راحت برمی‌دارند اینجا و آنجا می‌نویسند «آقا همه را فساد گرفته» نه آقا! این جوری نیست….

طبری “منافق” بود!

علیرضا زاکانی نماینده قم در مجلس یازدهم درباره اکبر طبری پیش تر گفته بود: ..ابتدای انقلاب، اکبر طبری به دلیل فعالیت در گروهک منافقین دستگیر و زندانی شد، اما بعد از آزادی با ساده‌انگاری عده‌ای فرماندار شهرستان نور مازندران شد و سپس با رابطه وارد نهاد قضایی گردید و با زبان بازی پله‌های ترقی و خیانت را یکی بعد از دیگری طی نمود. امان از نفوذ و غفلت…!

گفتنی است طبری در دستگاه قضایی دوران لاریجانی آن‌قدر با نفوذ بود که به ‌نوشته رسانه های حکومتی، حدود ۱۰ الی ۱۵سال پیش، همه کسانی که با عدلیه سروکار داشتند، «اکبر طبری» را می‌شناختند و کسانی که می‌خواستند پرونده‌ ای در دادگستری به‌ پیش ببرند، به سراغ او می‌رفتند. عده‌ ای می‌گفتند به‌جای آقای شاهرودی یا آملی لاریجانی، اکبر طبری را پیدا کنید و به سراغ او بروید.

روزنامه اعتماد در این باره نوشت: کمتر کسی توان اخذ دستور رئیس محترم قوه قضاییه را دارد، جز کسانی مانند طبری که اتاق کار آنان نزدیک دفتر رئیس قوه است و می‌توانند از این بستر سوءاستفاده کنند. بستر فسادی که طبری به راه انداخت و چندین قاضی و وکیل و کارشناس و سر دفتر را در مجموعه فساد خود به کار گرفت. در این میان آنچه که مطرح می‌شود این است که چرا چنین فردی با چنین حجمی از فساد، پیش از این در قوه قضاییه شناسایی نشده است؟



source https://www.azadegy.de/?p=19913

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...