۱۳۹۹ اسفند ۲۷, چهارشنبه

ناهید تقوی،شهروند ایرانی- آلمانی، از انفرادی به «بند زنان زندان اوین منتقل شد»

 ناهید تقوی،شهروند ایرانی- آلمانی، از انفرادی به «بند زنان زندان اوین منتقل شد»



مریم کلارن، دختر ناهید تقوی، شهروند ایرانی-آلمانی، از انتقال مادرش به بخش زنان زندان اوین خبر داد.

خانم کلارن روز چهارشنبه ۲۷ اسفند این خبر را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد و نوشته که مادرش سرانجام پس از ۱۵۱ روز بازداشت، روز سه‌شنبه به بند زنان منتقل شد.

او افزوده که مادرش در تماس تلفنی با برادر خود در ایران، گفته است انتقال وی به بند زنان زندان اوین تنها به‌دلیل فشار کارزارهایی است که برای آزادی او به راه افتاده و توجه رسانه‌ها به موضوع بازداشت او بوده است.


بر اساس این گزارش، زنان زندانی در بخش زنان زندان اوین به گرمی از وی استقبال کرده و او را در جریان تلاش‌های بین‌المللی برای آزادی خانم تقوی قرار داده‌اند.

مریم کلارن با استقبال از انتقال مادرش به بند زنان، این اتفاق را «نخستین پیروزی» تلاش‌ها برای آزادی این شهروند دوتابعیتی عنوان کرده، اما افزوده است تلاش‌ها تا آزادی فوری و بدون قید و شرط خانم تقوی ادامه خواهد یافت.

خانم تقوی، ۶۶ ساله، از زمان بازداشت در ۲۵ مهر امسال تا روز ۲۶ اسفند، در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در زندان اوین موسوم به بند ۲ الف و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

مقامات قضایی ایران هنوز دلیلی برای بازداشت خانم تقوی ارائه نداده و فقط به خانواده او گفته‌اند که این شهروند دوتابعیتی در رابطه با «مسائل امنیتی» بازداشت شده است.

به گفته بازپرس پرونده، تا زمانی‌که ناهید تقوی اتهاماتش را قبول نکند به دادگاه معرفی نخواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...