۱۴۰۰ تیر ۱, سه‌شنبه

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی نسرین ستوده شدند

 

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی نسرین ستوده شدند

نسرین ستوده، وکیل و مدافع حقوق زنانِ ایران، به زندانی نامناسب‌تر منتقل شده است

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه در بیانیه‌ای که در ژنو انتشار یافت، تداوم دوره بازداشت نسرین ستوده، وکیل و مدافع حقوق زنانِ ایران را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری او شده‌اند.

این کارشناسان در بیانیه خود با اشاره به درخواست‌های پیشین خود نوشته‌اند که مقامات جمهوری اسلامی علاوه بر بی‌اعتنایی به این درخواست‌ها نسرین ستوده را به زندانی نامناسب‌تر انتقال داده‌اند.

اشاره کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل به انتقال نسرین ستوده به زندان قرچک است که تاکنون بسیاری از زندانیان از شرایط نامناسب این زندان سخن گفته‌اند.

دوبراوکا سیمونوویچ، گزارشگر ویژه ملل متحد در این بیانیه خاطر نشان کرده است که «نسرین ستوده تنها به علت دفاع از حقوق بشر و دفاع از زنانی که علیه حجاب اجباری مبارزه می‌کنند، به‌گونه سیستماتیک محکوم و زندانی شده است.»

این کارشناسان در بیانیه همچنین یادآور شده‌اند که از دیدگاه حقوقی نمی‌توان کسی را برخلاف باور یا مذهب خود وادار به پوشش خاصی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...