۱۴۰۰ تیر ۳۰, چهارشنبه

کرونا در اوین؛ تست ناهید تقوی مثبت شد، ۳ زندانی به مرخصی آمدند

 

کرونا در اوین؛ تست ناهید تقوی مثبت شد، ۳ زندانی به مرخصی آمدند

منابع حقوق بشری از ابتلای ناهید تقوی به کرونا و مرخصی سه زندانی سیاسی زن از زندان اوین، به دلیل وخامت وضعیت جسمی خبر داده‌اند.

مریم کلارن، دختر ناهید تقوی در توییتر خود تایید کرده است که تست کرونای این شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی در بند زنان زندان اوین مثبت اعلام شده است. خانم تقوی به قرنطینه زندان اوین منتقل شده است.

همزمان گزارش ها از مرخصی آرزو قاسمی، مژگان کاوسی و مریم سامقانی، سه زندانی سیاسی زن به دلیل ابتلا به کرونا و وخامت وضعیت جسمانی حکایت دارند.

خبرگزاری هرانا گزارش داده است که شیوع کرونا در بند زنان زندان اوین به حدی رسیده که علاوه بر زندانیان، تعدادی از مسئولان این بند از جمله شهلا برنجی، افسر جانشین سرشیفت بند زنان اوین و همچنین الهام بهارمست و زینب شیردل، دو تن از سرشیفت‌های بند زنان اوین نیز با تست کرونای مثبت به مرخصی اعزام شده‌اند.

پیشتر عالیه مطلب‌زاده، عکاس و فعال حقوق زنان، از وضعیت وخیم کرونا در بند زنان زندان اوین و عدم رسیدگی به وضعیت مبتلایان خبر داده بود. او روز شنبه ۲۶ تیر ماه در گفت‌وگوی تلفنی با همسر خود، صدرا عبداللهی گفته بود که در حال حاضر زندانیان این بند که تست کرونای آن‌ها مثبت شده، در یک اتاق نگهداری می‌شوند ولی هیچ کس به آن‌ها رسیدگی نمی‌کند و تنها در صورت وخامت حال، به بهداری منتقل می‌شوند و پس از دریافت یک سرم، به حال خود رها می‌شوند.

به گفته خانم مطلب‌زاده، معاون زندان اوین در واکنش به اعتراض او که گفته است «یک عده را ریخته‌ و درها را بسته‌اید تا بمیرند»، پاسخ داده که «در بیرون زندان هم وضعیت همین است و مردم دارند می‌میرند».

عالیه مطلب‌زاده، سپیده کاشانی، زهرا جمالی و زینب همرنگ دیگر زندانیان سیاسی زن هستند که طی روزهای اخیر در پی شیوع ویروس کرونا در بند زنان زندان اوین و ابتلا به این ویروس به مرخصی آمده‌اند.

با وجود ادعای مسئولان زندان‌‌های مختلف و واکسیناسیون زندانیان بسیاری از زندانیان در طول یک و سال نیم گذشته از عدم رسیدگی به وضعیت زندان‌ها و زندانیان و بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسئولان زندان‌ها با وجود ابتلای شمار زیادی از زندانیان به کرونا انتقاد کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...