۱۴۰۰ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

صدور حکم غیابیِ زندان و محرومیت برای گلرخ ایرایی

 صدور حکم غیابیِ زندان و محرومیت برای گلرخ ایرایی



گلرخ ایرایی، فعال مدنی، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به یک سال زندان و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.

خانم ایرایی که از آبان‌ماه ۹۸ در زندان به سر می‌برد در پرونده‌ای که در زندان برای او تشکیل شده به تبلیغ علیه نظام متهم و به صورت غیابی به زندان، محرومیت و همچنین دو سال ممنوع‌الخروجی از کشور محکوم شده است.

پرونده جدید به همبستگی زنان بند ۸ سیاسی زندان قرچک ورامین برای جلوگیری از انتقال خانم ایرایی به زندان اوین مربوط می‌شود که با ورود خشونت‌آمیز گارد ضد شورش و توسل به زور همراه شد.

این زندانی سیاسی در بهمن ۹۹ و پس از ۴۳ روز بازجویی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه به زندان آمل تبعید شد و در این زندان به سر می‌برد.

او ۱۵ شهریور ۹۳ همراه با همسرش آرش صادقی، بازداشت و در اردیبهشت‌ماه ۹۴ به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان محکوم شد و در حالی که در زندان به سر می‌برد بابت پرونده‌ای دیگر در زندان بار دیگر به ۲۵ ماه زندان محکوم شد که در حال حاضر در حال تحمل این حکم است.

آرش صادقی، فعال مدنی و همسر گلرخ ایرایی در زندان رجایی‌شهر کرج زندانی است. او به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...