۱۴۰۰ فروردین ۱۹, پنجشنبه

اجرای حکم شلاق برای فعال رسانه‌ای زن با وجود تبدیل به جزای نقدی

 اجرای حکم شلاق برای فعال رسانه‌ای زن با وجود تبدیل به جزای نقدی



زهره سرو، زندانی سیاسی و فعال رسانه‌ای، روز ۱۶ فروردین‌ماه پس از اجرای حکم شلاق در پرونده‌ای که پیشتر با پرداخت جزای نقدی مختومه اعلام شده بود، به مرخصی اعزام شد.

بیدارزنی، ‌رسانه فعالان حقوق زنان، روز پنج‌شنبه، ۱۹ فروردین‌ماه، نوشت، اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق در مورد خانم سرو در حالی انجام شده که پیشتر این مجازات به جزای نقدی تبدیل و این بخش از پرونده او مختومه اعلام شده بود.

بنا بر این گزارش، اجرای حکم شلاق این فعال سیاسی پیش از خروج از زندان با تهدید به جلوگیری از اعزام به مرخصی اجرا شده است.

به گزارش هرانا، زهره سرو به همراه سینا منیرزاده از بابت یک پرونده مشترک در تاریخ ۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ به دلیل فعالیت در فضای مجازی (اینستاگرام) بازداشت شد.

او اسفند همان سال بابت اتهامات «توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی» به ۳ سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی به «چهار ماه فعالیت موثر در بسیج» و «مطالعه تفسیر سوره حجرات» محکوم شد.

این حکم بعدتر به ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

گفته می‌شود که حکم شلاق این فعال رسانه‌ای در خصوص بخش دوم پرونده او بابت اتهام «نگهداری مشروبات الکلی در منزل» اجرا شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...