۱۴۰۰ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

هشدار سازمان ملل در مورد افزایش خشونت علیه زنان در دوران همه‌گیری کرونا

 هشدار سازمان ملل در مورد افزایش خشونت علیه زنان در دوران همه‌گیری کرونا


دفتر جمعیت سازمان ملل در گزارش سالانه خود در مورد پایمال شدن حق انتخاب زنان و خشونت علیه آنها در دوران شیوع کرونا هشدار داد.

این گزارش می‌گوید که حدود نیمی از دختران و زنان از حق جلوگیری از بارداری، برقراری رابطه جنسی و حق انتخاب زندگی سالم محرومند.

ناتالیا کَنِم، مدیرکل دفتر جمعیت سازمان ملل، روز سه‌شنبه گفت که میلیون‌ها دختر و زن «صاحب بدن خود نیستند و زندگی آنان زیر نظر دیگران اداره می‌شود».

در بخشی از این گزارش به ازدواج اجباری دختران زیر ۱۸ سال و بارداری آنها اشاره شده است. ایران در زمره کشورهایی است که این امر در آن رواج دارد.

بر اساس آمار منتشر شده از طرف مرکز آمار ایران، در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ بیش از هفت هزار ازدواج دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله به ثبت رسیده است.

سازمان ملل پیشتر در آذرماه سال گذشته هم اعلام کرده بود که از زمان شیوع جهانی کووید ۱۹، انواع خشونت علیه زنان و دختران، به ویژه خشونت خانگی تشدید شده و پناهگاه‌های زنان خشونت‌دیده اکنون به ظرفیت کامل رسیده و تماس زنان خشونت‌دیده با مراکز یاری‌رسانی در برخی از مناطق پنج برابر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...