۱۳۹۹ مرداد ۱۴, سه‌شنبه

ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان در خراسان رضوی اجرایی شد

 

ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان در خراسان رضوی اجرایی شد

عکس از آرشیو

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان در مکان‌های عمومی را اجرایی کرد.

به گفته مهدی روزبهانه، رئيس هیئت دوچرخه‌سواری استان خراسان رضوی، این ستاد «مجوزهای مربوط» در این زمینه را گرفته است و «تصویب شد دوچرخه‌سواری بانوان در مکان‌های عمومی و در ملاء علام» ممنوع باشد.

او اشاره نکرد که کدام نهاد «مجوزهای مربوط را صادر کرده»، ولی اواخر خرداد امسال که ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان در شهرستان طرقبه شاندیز در این استان ممنوع اعلام شد، هادی سبحانی، دادستان این شهر گفت این ممنوعیت بر اساس «مصوبه ستاد امر به معروف و نهی از منکر» اعمال شده است.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد حکومتی است که در همه شهرهای ایران شعبه دارد. در شورای مرکزی این نهاد، چهره‌هایی چون وزرای علوم، آموزش و پروش و فرهنگ ارشاد، یک عضو مجلس خبرگان، دبیر شورای عالی حوزه علمیه و رئيس سازمان صداوسیما حضور دارند.

احمد علم‌الهدی،‌ امام جمعه مشهد، نیز اول تیرماه امسال ضمن مخالفت با دوچرخه‌سواری زنان در مکان‌های عمومی گفته بود که باید زنان در مکان‌هایی «دور از نگاه مردها» دوچرخه‌سواری کنند.

او تاکید کرده بود که اگر زنان در مکان‌های عمومی مثل دانشگاه دوچرخه‌سواری کنند، آتش «غرایز جنسی جوانان» را شعله‌ور می‌کنند و دانشگاه «کانون فساد» می‌شود.

بحث دوچرخه‌سواری زنان بیش از ۲۰ سال است در فضای عمومی و رسانه‌های ایران مطرح است و به دلیل مخالفت‌های سرسختانه نهادهای مذهبی و حکومتی،‌ همواره با حاشیه و جنجال همراه بوده است.

علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران آذرماه سال ۹۶ در پاسخ به سوالی اعلام کرد دوچرخه سواری زنان در مکان‌های عمومی«جایز نیست».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...