۱۳۹۹ مرداد ۱۱, شنبه

عزاداری بدون پروتکل بهداشتی در تهران

فیلم؛ هشدار: عزاداری بدون پروتکل بهداشتی در تهران




ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد دسته‌های مختلف هیات‌های مذهبی از نقاط مختلف تهران شب گذشته در شهرری گرد هم آمده و به عزاداری پرداختند که علی‌رغم تاکید مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این مراسم بدون رعایت فاصله اجتماعی برگزار شده است. (فیلم زیر)

این در حالیست که هیأت مجمع انجمن های گروه پزشکی ایران در نامه‌ ای خطاب به روحانی، نسبت به برگزاری کنکور و برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم برای به قربانگاه فرستادن عامدانه مردم هشدار داد و نوشت: هشدار می‌دهیم عدم رعایت توصیه‌های کارشناسانه مجمع و سیستم سلامت باعث ابتلا و مرگ و میر با ابعادی به ‌مراتب دهشتناک ‌تر از پیش خواهد شد.

در این نامه آمده است: اگر امروز روزانه دویست مرگ و دو هزار ابتلا ثبت می‌شود، بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها در صورت عدم رعایت جدی دستورالعمل‌ها در سه ماه آینده این آمار تا ١۶٠٠ مرگ در روز هم افزایش خواهد یافت.

دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره شرایط کنونی کشور نسبت به تصمیم دولت ابراز نگرانی کرد و به رویداد۲۴ گفت: برگزاری هرگونه تجمع جایز نیست زیرا با وضعی که کشور دارد و شاهد طغیان مجدد بیماری کروناست، برگزاری هر تجمعی جایز نیست.

دکتر مینو محرز متخصص بیماری عفونی و عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا نیز برگزاری تجمعات محرم را فاجعه‌آمیز خواند و گفت: هنوز در شیب وحشتناک ابتلا به کرونا هستیم و خیلی از استان‌ها در وضعیت قرمز هستند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...