۱۳۹۹ مرداد ۱۳, دوشنبه

گفت­‌وگوی اختصاصی با المپین‌ خانه‌نشین تیراندازی زنان ایران

 گفت­‌وگوی اختصاصی با المپین‌ خانه‌نشین تیراندازی زنان ایران



نجمه خدمتی از افتخارآفرینان مدال‌­آور ورزش ملی ایران و برنده سهمیه المپیک توکیو است. این ملی‌­پوش تیراندازی زنان ایران اما در خانه‌­نشینی، خود را برای المپیک آماده می‌­کند.

 تیراندازی زنان ایران در طول سال‌­های اخیر از رشته­‌های افتخار­آفرین ورزش این کشور در عرصه بین‌­المللی به شمار می‌­رود. اما ملی‌پوشان تیراندازی ایران در حال حاضر چندین ماه است که خانه‌نشین شده‌­اند. نه فقط به دلیل شیوع ویروس کرونا، بلکه همچنین به علت مشکلات و اختلافات موجود در فدراسیون تیراندازی بر سر تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی، الهام هاشمی.

در حالی که کمبود فشنگ و ساچمه، به‌روز نبودن اسلحه و نبود مسابقه داخلی و خارجی به عنوان چالش‌­های جدی در ورزش تیراندازی ایران محسوب می‌شوند، اینک مشکل پایان قرارداد مربی تیم ملی نیز به مجموع این مشکلات افزوده شده است.

 
شنیدن صوت06:35

گفت‌­وگوی اختصاصی با المپین‌ خانه‌نشین تیراندازی زنان ایران

الهام هاشمی تا مردادماه سال ۱۳۹۹ در سمت مربی تیم ملی ایران با فدراسیون تیراندازی این کشور قرارداد داشت. تیراندازی ایران هم با کسب شش سهمیه برای حضور در بازی‌­های المپیک تابستانی توکیو، جزو رشته‌­های ورزشی مطرح و مهم ایران در این رویداد بزرگ جهانی ورزش است.

نجمه خدمتی برنده مدال طلا برای تیراندازی زنان ایران در ماده تفنگ بادی ده متر در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در اینچئون کره جنوبی است. او همچنین از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ میلادی رکورددار فینال جوانان جهان بود و در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز به میدان رفت.

نجمه خدمتی در گفت‌­و­گوی اختصاصی با دویچه‌­وله فارسی از وضعیت فعلی خود قبل از حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو می­‌گوید. این افتخارآفرین ورزش ایران اشاره می‌­کند که در حال حاضر در خانه و با محدودیت‌­های فراوان، تمرینات خود را با نرم‌افزار کامپیوتری دنبال می­‌کند.

نجمه خدمتی همچنین خاطرنشان می‌­کند که با وجود فعالیت حرفه‌­ای ورزشی خود، تاکنون هیچ حقوقی از سوی فدراسیون تیراندازی ایران دریافت نکرده و عدم وجود فشنگ به علت تحریم­‌های بین­‌المللی نیز مانع دیگری برای ایجاد شرایط مناسب تمرین است.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

      خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...