۱۳۹۹ تیر ۲۳, دوشنبه

«ابتلا» به ویروس کرونا در زندان؛ نرگس محمدی از مسئولان قضایی شکایت کرد

«ابتلا» به ویروس کرونا در زندان؛ نرگس محمدی از مسئولان قضایی شکایت کرد 


نرگس محمدی، زندانی سیاسی که می‌گوید در زندان زنجان به ویروس کرونا مبتلا شده است، اعلام کرد که به خاطر «عدم رسیدگی پزشکی» و «اعمال شرایط طاقت‌فرسای زندان» از مسئولان امر به طور قانونی شکایت می‌کند.

این فعال حقوق بشر در نامه‌ای که همسر وی، تقی رحمانی، آن را روز دوشنبه ۲۳ تیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، شرایط خود و همبندیانش در زندان زنجان را شرح داده و نوشته که در مجموع «۱۲ نفر» از آنها به بیماری کووید ۱۹، ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

خانم محمدی عنوان کرده که علائم بیماری کرونا «از ۱۱ روز پیش» در بند زنان زندان زنجان نمایان شده واگرچه از آنها تست کرونا گرفتند، «ولی جواب تست هرگز به ما ابلاغ نشد تا امروز که به ناگهان تعدادی به داخل بند آمده و بند را تفکیک کردند».

وی سپس ضمن درخواست از وزیر بهداشت برای اعزام نماینده‌ای جهت بازدید از بند زنان زندان زنجان نوشته است: «ما ۱۲ نفر با علائم خستگی مفرط و درد ناحیه شکم، اسهال و استفراغ و از دست دادن حس بویایی بدون دارو و درمان و تغذیه مناسب روی تخت‌ها افتاده‌ایم.»

پیش از این خانواده نرگس محمدی بارها با توجه به وضعیت جسمانی او که از بیماری تنفسی رنج می‌برد، درخواست مرخصی برای وی کرده بودند، اما به رغم آن که مقامات قضایی ایران می‌گویند به خاطر شیوع ویروس کرونا به یکصد هزار زندانی مرخصی داده‌‌اند، از اعطای مرخصی به خانم محمدی خودداری کردند.

نرگس محمدی اردیبهشت ماه امسال در نامه‌ای با اشاره به آغاز ششمین سال زندان خود نوشت که محدودیت‌ها علیه او ادامه دارد و حتی به او اجازه دریافت کتاب هم نمی‌دهند.

وی در آخرین نامه خود نیز که به دنبال ابتلا به ویروس کرونا آن را نوشته بار دیگر به این محدودیت‌ها اشاره کرد و گفت: «طی این مدت بنا به دستور وزارت اطلاعات و قوه قضاییه حتی از خرید گوشت با هزینه خودم مخالفت شده است. از ارائه کتاب، تلفن فرزندانم در خارج از کشور ممانعت شده است و من قریب یک سال می‌باشد که صدای فرزندانم را نشنیده‌ام.»

خانم محمدی سپس اضافه کرده است که «اکنون نیز با ابتلا به کرونا بدون دارو وخدمات پزشکی بسر می‌برم».

وی در در نهایت عنوان کرد: «من از طریق نامه شکایت قانونی خود را به جهت اعمال شرایط سخت و طاقت‌فرسای زندان زنجان در ۶ ماه گذشته وعدم رسیدگی پزشکی اعلام می‌دارم.»

نرگس محمدی که به ۱۶ سال حبس محکوم شده است، چهارم دی پارسال از زندان اوین به زندان زنجان منتقل شد. اتهامات وی، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و تشکیل کمپین «لغو گام به گام اعدام» است.

در این حال فعالان سازمان عفو بین الملل در استرالیا با انتشار دادخواستی عمومی، نسبت به ادامه حبس خانم محمدی در زندان اعتراض کرده و خواستار آزادی او شده‌اند.

این دادخواست را تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار نفر از فعالان عفو بین‌الملل و شهروندان در استرالیا امضا کرده است. عفو بین الملل تاکید کرده که نرگس محمدی «یک زندانی عقیدتی است و صرفا به خاطر فعالیت‌های حقوق بشری‌ خود زندانی شده است».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...