۱۳۹۹ تیر ۲۵, چهارشنبه

هزار پرستار ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند


رئیس نظام پرستاری استان همدان از ابتلای ۲۵۰پرستار به بیماری کرونا در همدان خبر داد.

وی گفت: متأسفانه وضعیت خوبی را شاهد نیستیم…نسبت پرستار به تخت در استان همدان به ‌حالت استاندارد نرسیده و همدان با کمبود پرستار مواجه است.

از سوی دیگر رئیس کل سازمان نظام پرستاری در ایران از ابتلای ۹ هزار پرستار به بیماری کووید-۱۹ خبر داده است. محمد میرزابیگی روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه (۱۵ ژوئیه) به باشگاه خبرنگاران جوان گفته که در حال حاضر به ازای هر تخت بیمارستانی “حدود ۰/۸ نیروی پرستار” مشغول به کار هستند که این افراد نیز “مدت‌هاست به دیدار خانواده‌های خود نرفته‌اند.”

او اضافه کرده که چنانچه مسئولان بخواهند برای کم کردن فشار کاری پرستاران اقدام کنند، بایستی حدود ده هزار نیروی جدید پرستار استخدام شوند. به گفته میرزابیگی، از میان ۹ هزار پرستاری که مبتلا به کووید-۱۹ شده‌اند، چهار هزار تن “با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند و عملا از چرخه خدمت خارج شده‌اند.”

سازمان عفو بین‌الملل سه روز پیش گزارش داده بود که ایران در کنار روسیه و برزیل در صدر کشورهایی است که بیشترین تعداد قربانیان در میان کادر درمان و امداد را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ داشته است.



source https://www.azadegy.de/?p=20242

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...