۱۴۰۰ دی ۲۶, یکشنبه

انتقال سهیلا حجاب، زندانی سیاسی، از زندان سنندج به زندان کرمانشاه

تارنگار حقوق بشر در ایران

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت خود را در زندان سنندج می‌گذراند، حدود یک هفته قبل به بند زنان کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیلا حجاب پس از انتقال به کرمانشاه، حدود یک هفته در سلول انفرادی نگه‌داشته شده و سپس به بند زنان کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شد. لازم به ذکر است بند زنان زندان کرمانشاه از مدتی قبل به کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شده است.

سهیلا حجاب که پیش از انتقال به زندان سنندج دوران حبس خود در زندان قرچک ورامین سپری می‌کرد، در آبان‌ماه ۱۴۰۰ با هجوم ماموران این زندان به سالن ۸، توسط آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به زندان سنندج تبعید شده بود.

گفتنی است  سهیلا حجاب  از مدتها پیش به دستور امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی، از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود محروم است.

سهیلا حجاب در خردادماه ۱۳۹۸ بازداشت و پس از ۸ماه با تودیع قرار وثیقه ۳میلیارد تومانی به‌صورت موقت از زندان آزاد شد. وی در فروردین ۱۳۹۸ توسط قاضی مقیسه محاکمه و به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «تشویش اذهان عمومی» «تشکیل گروه در راستای حقوق زنان، درخواست رفراندوم و تغییر قانون اساسی» به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال سیاسی پیش از آن نیز در تاریخ ۷ دی‌ماه ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تکمیل پرونده به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود.

وی از سوی دادگاه انقلاب شیراز به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا توسط دادگاه تجدید نظر مورد تائید قرار گرفت و با اجرای این حکم پس از تحمل ۵ ماه از مجموع حبس ۲ ساله اش در زندان عادل‌آباد، مشمول عفو مشروط گردید.

سهیلا حجاب روز شنبه سوم خردادماه ۱۳۹۹ پس از پایان جلسه دادگاه تجدید نظر و در هنگام خروج از ساختمان دادگستری توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد. او در هنگام بازداشت از سوی نیروهای امنیتی به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...