۱۴۰۰ دی ۲۶, یکشنبه

شیوع ویروس کرونا برای چندمین بار در زندان سپیدار اهواز و ابتلای زنان زندانی

جوانه ها

شیوع ویروس کرونا برای چندمین بار در زندان سپیدار اهواز، جان زنان زندانی بخصوص زنان زندانی سیاسی را تهدید میکند. عوامل زندان با لاپوشانی، از رسیدگی، درمان و جداسازی بیماران خودداری میکنند.

گزارشات رسیده حاکی از شیوع ویروس کرونا برای چندمین بار در زندان سپیدار اهواز و ابتلای زنان زندانی به این ویروس است.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از منابع مطلع، شنبه ۲۵ دیماه ۱۴۰۰، ویروس کرونا برای چندمین بار در زندان سپیدار اهواز شیوع پیدا کرده و بسیاری زنان زندانی را درگیر کرده است. اما عوامل زندان سعی در پوشاندن حقیقت کرده و زنان بیمار را بدون رسیدگی پزشکی و دارویی رها کرده اند.

این زنان زندانی محروم از درمان و رسیدگیهای پزشکی و دارویی در زندان به سر می‌برند. از آنان تست گرفته نشده و به دروغ به این زندانیان گفته شده که یک سرماخوردگی معمولی است. اما وخامت حال و علائم بیماری شماری از آنان حاکی از شیوع کرونا در میان این زندانیان است.

در این زندان، زنان زندانی حتی از دریافت حداقل امکاناتی که در بندهای مردان وجود دارد، محروم هستند. آنها حتی یک چراغ خوراک پزی برای تهیه آبجوش و دمنوش ندارند و تهیه همه وسایل بهداشتی بعهده زندانیان است.

لازم به ذکر است که در سال ۹۹ حداقل دو بار ویروس کرونا در زندان سپیدار اهواز شیوع پیدا کرد. در همان زمان نیز زنان بیمار بدون رسیدگی به حال خود رها شده بودند. سال گذشته بیش از ۵۰ تن از زنان زندانی در زندان سپیدار اهواز به ویروس کرونا مبتلا شده‌ بودند.

گفتنی است در زندان سپیدار اهواز تعدادی زنان زندانی سیاسی محبوس هستند. از جمله اسامی و مشخصات و وضعیت دردناک۱۰ زن زندانی سیاسی در زندان سپیدار اهواز برای اولین بار توسط کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام منتشر شد.

همچنین خانم نجات انورحمیدی، زندانی سیاسی قدیمی، مبتلا به بیماری های تیروئید، فشار خون و چربی خون بالا نیز در این بند محبوس است. وی با وجود ۶۶ سال سن در شرایطی سخت، برخلاف اصل تفکیک جرائم در بین زندانیان جرائم عادی زندانی است.

اکنون شیوع ویروس کرونا برای چندمین بار در این زندان و در میان زنان زندانی نگرانیها را برای جان زنان زندانی بخصوص زنان زندانی سیاسی افزایش داده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...