۱۴۰۱ فروردین ۲۳, سه‌شنبه

ادامه فشار بر خانواده‌های دادخواه؛ خواهر یکی از جان‌باختگان اعتراض ۸۸ از دانشگاه اخراج شد


مریم کریم‌بیگی، خواهر مصطفی کریم‌بیگی از جان‌باختگان اعتراضات ۸۸

در ادامه فشار بر خانواده‌های دادخواه، آتنا دائمی از اخراج مریم کریم‌بیگی از دانشگاه «به دلیل پرونده‌ای که وزارت اطلاعات برای او گشوده» خبر داد.

مریم، خواهر مصطفی کریم‌بیگی از جان‌باختگان سرکوب اعتراضات مردمی ۸۸ است و در مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه‌شناسی تحصیل می‌کند. او طی ماه گذشته دو بار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار و بازجویی شده است.

یک منبع آگاه روز یک‌شنبه ۲۱ فروردین درباره این خبر به صدای آمریکا گفت که روز چهارشنبه با خانم کریم‌بیگی تماس گرفته‌اند تا او را برای جلسه سوم بازجویی احضار کنند و در عین حال به او گفته‌اند به دانشگاه مراجعه کند.

مریم کریم‌بیگی امروز به دانشگاه رفته، اما به او گفته‌اند که «از دانشگاه اخراج شده است.»

فشار بر خانواده‌های دادخواه و فعالان مدنی در ایران در روزهای گذشته شدت گرفته است.

این درحالی است که نیروهای امنیتی روز دوشنبه ۲ اسفند، با یورش به خانه شهناز اکملی، مادر مریم کریم‌بیگی برخی وسایلش را توقیف کردند و با فیلم گرفتن از تمامی زوایای منزل مسکونی او در تهران به او گفته بودند که دخترش مریم کریم‌بیگی باید خود را به «دادسرای اوین» معرفی کند.

این درحالی است که سعید افکاری، برادر نوید افکاری کشتی‌گیر معترضی که توسط قوه قضاییه ایران اعدام شد، ۱۴ فروردین خبر داد که مقامات زندان برادر دیگرش وحید افکاری را کتک زده و دستش را شکسته‌اند. این درحالی است که ماموران در مقابل اعتراض آنها در برابر زندان به سمت این خانواده که برای ملاقات به آنجا رفته بودند، تیراندازی کردند.

این درحالی است که خانواده فرزاد انصاری‌فر از جان‌باختگان سرکوب اعتراضات آبان ۹۸ نیز با زندان و احکام قضایی مواجه است. امین و آرمان، پدر و برادر فرزاد انصاری‌فر از سوی دادگاه انقلاب ماهشهر به ریاست قاضی سیدمهران مهمان نواز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» هر یک به سه ماه زندان و پنج سال محرومیت خروج از کشور محکوم شدند و فرزانه انصاری‌فر نیز به چهار سال و نیم زندان محکوم شده است.

شواهد و قرائن از افزایش فشارهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی بر خانواده‌های دادخواه در ایران طی ماههای گذشته حکایت می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...