۱۴۰۱ فروردین ۲۳, سه‌شنبه

اعتصاب غذا و داروی شکیلا منفرد در زندان قرچک ورامین

 

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین، امروز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه، در اعتراض به عدم رسیدگی‌ پزشکی و مخالفت مسئولان با اعزام وی به بیمارستان دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱، شکیلا منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین، دست به اعتصاب غذا و دارو زده است.

اعتصاب خانم منفرد در اعتراض به عدم رسیدگی‌ پزشکی و مخالفت مسئولان با اعزام وی به بیمارستان صورت گرفته. باوجود بروز درد شدید معده، مشکلات کلیوی و کیسه صفرا با اعزام خانم منفرد به بیمارستان خارج از زندان مخالفت می‌شود.
شکیلا منفرد در تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹، هنگام خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات سپاه در تهران منتقل شد. گفته می‌شود بازداشت این شهروند بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته بود. وی در تاریخ ۱۹ شهریورماه ۹۹ با پایان مراحل بازجویی به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل و نهایتا در تاریخ ۲۴ شهریورماه با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

پیشتر نیز هرانا طی گزارشی از محرومیت خانم منفرد از رسیدگی پزشکی مناسب علیرغم بیماری خبر داده بود. با وجود بروز بیماری گوارشی و درد شدید معده، با اعزام خانم منفرد به بیمارستان خارج از زندان و همچنین اعزام او به مرخصی درمانی مخالفت شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شکیلا منفرد، آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی از بابت پرونده ای مشترک در تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۹۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. خانم منفرد پس از اتمام جلسه دادگاه توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان منتقل شد.

وی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام” به ۶ سال حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شد. نهایتا شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خانم منفرد را به ۴ سال و دو ماه حبس قطعی محکوم کرد.

شکیلا منفرد پیشتر نیز از بابت پرونده ای که در دوران حبس علیه او گشوده شده، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال و ۸ ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

وی در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال گذشته در پی بی توجهی مسئولان نسبت به تهدید شدن او توسط یکی از زندانیان جرائم عمومی و در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم اعتصاب کرده و در تاریخ ۱۶ اسفندماه پس از انتقال به بند ۸ این زندان به اعتصاب خود پایان داده بود.

شکیلا منفرد، متولد ۱۳۷۲ و شهروند ساکن تهران است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...