۱۴۰۱ فروردین ۱۸, پنجشنبه

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی فریده مرادخانی در بند ۲۰۹ زندان اوین


فریده مرادخانی، فعال مدنی با گذشت نزدیک به ۳ ماه از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد. خانم مرادخانی در تاریخ ۲۳ دیماه ۱۴۰۰، در مسیر بازگشت به منزل توسط ماموران وزارت اطلاعات تهران بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱، فریده مرادخانی فعال مدنی، با گذشت ۸۵ روز از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد.

خانم مرادخانی در طول مدت بازداشت تنها چند بار موفق شده است با مادر خود تماس تلفنی کوتاه برقرار کند. وی کماکان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.
فریده مرادخانی پیشتر در تاریخ ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ در مسیر بازگشت به منزل توسط ماموران وزارت اطلاعات تهران بازداشت شد. ماموران در زمان بازداشت اقدام به بازرسی منزل این شهروند کرده و شماری از لوازم شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند. وی یک روز بعد در تماس با خانواده از انتقال خود به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داد.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و از اتهامات مطروحه علیه این فعال مدنی اطلاعی در دسترس نیست.

گفته میشود وی پیش از این نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه احضار توسط نهادهای امنیتی را داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...