۱۴۰۱ فروردین ۲۷, شنبه

پوران ناظمی، فعال مدنی در حمایت از نرگس محمدی اعتصاب غذا می‌کند

 

«پوران ناظمی»، شاعر و فعال مدنی، اعلام کرده که در اعتراض به عدم دسترسی «نرگس محمدی»، فعال سرشناس حقوق‌بشر به دارویی که جان او به آن وابسته است، در مقابل زندان هر شهری که باشد، اعتصاب غذا خواهد کرد.

خانم ناظمی، روز شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، در صفحه اینستاگرام خود، عدم دسترسی نرگس محمدی به داروی پلاویکس را «اقدام برای قتل او در زندان» خوانده و نوشته است: «در مقابل اقدام به قتل نرگس محمدی در زندان سکوت نکنیم. اجازه نمی‌دهیم با او اینچنین رفتار کنید. از سه‌شنبه تا اکنون داروی پلاویکس که با تاکید پزشک معالج بعلت وجود استنت در رگ اصلی قلب باید سر زمان مصرف شود، به دستش نرسیده. نخوردن این دارو برای او که مشکل آریتمی قلب دارد یعنی مهیا کردن شرایط برای مرگش. نرگس محمدی را تنها نمی‌گذاریم.»

خانم ناظمی، فعال مدنی و از امضا‌کنندگان بیانیه ۱۴ فعال سیاسی است که خواستار استعفای «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی، شده بودند.

این اعلام همبستگی با نرگس محمدی، در پی انتشار یادداشتی از نرگس محمدی است که در آن اعلام کرده به داروهای قلب خود دسترسی ندارد.

نرگس محمدی، روز سه شنبه ۲۳ فروردین‌ماه، در حالی‌که با اتمام مرخصی درمانی، در حال بازگشت به زندان قرچک بود، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

این فعال حقوق بشر، عدم دسترسی خود به داروهای قلبش را، «تدارک مرگ» برای خود دانسته و اعلام کرده که مسوولیت سلامت او مستقیما بر‌عهده «غلامحسین محسنی اژه‌ای»، رییس قوه قضائیه و «ابراهیم رئیسی»، رییس جمهور است.

خانم محمدی همچنین اعلام کرده که مشغول جمع‌آوری وسایلش برای مراجعه به زندان قرچک بوده که ماموران وارد خانه شده و او را بازداشت کرده‌اند.

نرگس محمدی نوشته است که همان زمان بازداشت به ماموران گفته که نسخه‌اش در دستش است و قصد داشته در مسیر زندان داروهایش را تهیه کند، ولی آن‌ها به او اطمینان داده‌اند که وضعیت قلب او را می‌دانند و خودشان دارو را تهیه کرده و در اختیارش قرار می‌دهند.

با این وجود و به رغم تاکید پزشک معالج نرگس محمدی بر مصرف مرتب داروی پلاویکس، او از روز سه‌شنبه از داروهای خود محروم بوده است.

همچنین در گزارشی دیگر، «غزل عبداللهی»، فرزند «عالیه مطلب‌زاده»، روزنامه نگار و فعال مدنی هم از عدم دسترسی او به داروها و وسایل شخصی‌اش، خبر داده است.

خانم مطلب‌زاده نیز که با پایان دوران مرخصی و همزمان با نرگس محمدی، در حالی‌که قصد بازگشت به زندان قرچک را داشت، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

نرگس محمدی از روز ۳ اسفند ماه سال گذشته و در پی یک عمل جراحی قلب، به مرخصی اعزام شده بود. عالیه مطلب‌زاده، فعال حقوق زنان و عکاس نیز، روز چهارم اسفندماه از زندان قرچک در ورامین، به مرخصی آمده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...