۱۴۰۱ فروردین ۲۳, سه‌شنبه

اجرای طرح تفکیک جنسیتی درپارک‌ها و تفرجگاه‌های تهران


استقبال از سیزده بدر و روز طبیعت در ایران ‌(آرشیو)

یک عضو شورای شهر تهران با تایید خبر تفکیک جنسیتی در پارکهای تهران می‌گوید که شهرداری تهران برخی از پارک‌ها را در اختیار مادر و کودک قرار می‌دهد و به نوعی قصد دارد که این پارک‌ها «به پارک‌های خانواده تبدیل کند.»

محمد آقامیری روز شنبه ۲۰ فروردین در گفت‌وگویی با تارنمای دیده‌بان گفت که این طرح در حال حاضر در بیشتر پارک‌ها(ی مورد نظر) اجرا شده و تا روزهای آینده در سایر پارک‌ها هم اجرا خواهد شد.

به گفته این عضو شورای شهر، این تصمیم به دلیل «تقاضاهای مردمی» اتخاذ شده و ۲۰۰ پارک شهر تهران مختص بانوان و مادر و کودکان خواهد شد.

اختصاص ۲۰۰ پارک به زنان درحالی عنوان می‌شود که علیرضا زاکانی، شهردار تهران کمی پیشتر و روز ۱۴ فروردین ماه از احداث ۵ پارک ویژه زنان در تهران خبر داده و گفته بود که به این ترتیب، تعداد پارک‌های ویژه زنان در پایتخت ایران به ۱۲ مورد خواهد رسید.

آقامیری در این مصاحبه هدف از اجرای طرح یاد شده را «تامین امنیت زنان» خواند و تاکید کرد که «مردم کلی اعتراض داشتند که چرا ما یک پارک امن نداریم؟ مادرانی که کودکانشان را برای بازی به پارک‌ها می‌بردند نمی‌توانستند از ترس دزدیده شدن فرزندان‌شان تکان بخورند.»

این عضو شورای شهر تهران تایید کرد که این طرح به مرحله اجرا رسیده و در حال حاضر در بیشتر پارک‌ها اجرا شده و تا روزهای آینده در سایر پارک‎‌ها هم اجرا خواهد شد.

آقامیری با تایید دائمی بودن این اقدام گفت که «یک سری از این پارک‌ها برای همیشه پارک بانوان و مادران و کودکان باقی می‌مانند «چرا که مردان در طول روز سرکار هستند اما زنان وقت آزاد بیشتری دارند و می‌توانند با فرزندان خود به این پارک‌ها مراجعه کنند.»

اجرایی شدن این طرح درحالی صورت می‌گیرد که طی روزهای گذشته خبرهای متعددی از شهرهای گوناگون ایران مبنی بر دیوارکشی و تفکیک محوطه‌های عمومی منتشر شده بود و در آخرین نمونه تصاویر دیوارکشی در پُلِ بوستان آفرینش شهر بجنورد در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای یافته بود و خبرساز شده بود.

اجرایی شدن طرح‌های تفکیک جنسیتی در دولت رئیسی درحالی شتاب گرفته است که او در سخنرانی سوم بهمن سال گذشته خود عنوان کرده بود که مسأله اصلی زنان تکریم واقعی مقام زن و توجه به هویت اسلامی است.

او در سخنرانی روز زن و تجلیل از بانوان گفته بود که تمدن اسلامی به دنبال پیشگیری از گمگشتگی و گرفتاری و آسیب‌های اجتماعی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

اعتراضات سراسری؛ بازداشت ۶ شهروند همزمان با آزادی ۳ تن دیگر

  خبرگزاری هرانا   – در جریان اعتراضات سراسری ۵ شهروند در شهرستان بویراحمد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۳ شهروند بازداشتی در این شهر با تود...